Ridpass, dressyr.


Hade ett riktigt lyckat dressyrpass idag på Sarah, sjukt fin ponny alltså.
Vi värmde upp självständigt och redan från början gick det super. Mjuk, fin och stadig och det är verkligen kul att rida då det går så himla bra. Vi red mycket grunder och jobbade hästarna i en låg form där dom gick stadigt och i ett bra tempo. Sarah är så himla underbar då det gäller dressyr då man verkligen har henne där man vill ha henne. Dock är det ingen häst som jag ser mig själv rida gång på gång, men ja säger inte nej då jag får henne!
Iaf, efter uppvärmningen jobbade vi övergångar trav-skritt och trav-halt gick faktiskt skitbra de med. Hon lyssnade super och fick dom flesta halterna bra. Sedan skulle vi rida upp på medellinjen och göra halt och då tappade vi lite tempo och vinglade lite första gången, sedan då jag tröck på henne blev det mycket bättre. Kan inte säga så mycket, både jag och min ridlärare var nöjd så finns inte mycket mer att säga. Men det känns bra att rida lite dressyr ordentligt på Sarah än vad att ha Donald, då han är lite svårare och går gärna mer uppåt än framåt, men enligt mig är han bäst ändå.



                                                                                                                  (bilden är tagen av min vän Felicia)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0