Dagens ridpass!

Ja, ett dressyrpass i a-manegen blev det idag på Donald, och vi kan börja såhär. Såg att han hade små sår på sidan av mulen och tyckte själv inte att det var i vägen för bettet/tränset, men jag frågade min ridlärare och då skulle han ha hackmore idag, han hade det igår också och gick inge bra på de, vad jag hörde. Kan ju säga att jag gillade det inte, visst fin i skritten, ska inte klaga, men traven då, kändes knappt som man kunde inverka eller något och jag blev så försiktig i att ta i honom. Menmen, det gick väl ändå halvskapligt för ibland blev han faktiskt riktigt fin. Iaf, skulle jobba lite galopp på en tio meters volt, sedan en båge mot mitten i förvänd galopp och sedan ut igen och göra en tio meters volt. Vi kan säga att det inte gick så bra, laddad i volten helt okej i bogen och dog av på den sista volten så man kände verkligen skillnad. Men det gick väl bra, Donald fattade ju ingenting, han fungerade verkligen inte bra på hacket så förhoppningsvis slipper vi det nästa gång. Men måste säga att jag fick en fin ponny på avtravningen, mjuk och avspänd och så härligt att rida han då.
Nästa vecka blir det markarbete och då kör vi på! :D


Bild från en hopplektion! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0