Matildas svar till frågestunden!

Jenniefer
1.Vad är det bästa som har hänt er?
SVAR: Såklart ridningen elr ja när jag fick börja rida och även när vi köpte Mallis & Meicie.
2.Vad vill ni uppnå med ridningen, alltså vart vill ni komma ? :)
SVAR: Jag vill ju såklart ha en egen häst som jag kan tävla och utvecklas vidare på, sen får man ju se hur det går efter det om det blir nya mål. ;)
3.Vad är det värsta dom har hänt er när ni har ridit ?
SVAR: Vet inte om det är så himla hemskt men jag har inte varit med om så värst mycket som varit hemskt för mig men hästen.
Men i somras när jag var på ridläger på Näset, så hade vi natt uteritt och min häst/ponny som jag hade haltade jätte mycket och så men Maggan sa att han bara hade sträckt sig och att det skulle gå över.
Sista dagen på ridlägret så gick vi och tog in hästarna och borstade och gjorde iordning dem och sen skulle vi typ rida fram på hindrena vi skulle hoppa på hopptävlingen och när vi värmde upp kände jag hur han inte ens kunde trava riktikgt, och det tyckte jag var väldigt synd om han för jag hade en tanke på att jag inte skulle få tävla han.  Så blev det också, jag gick till Maggan och berättade och hon sa att han var alldelst svullen på höger bakben och jag fick ta Ruby istället.  Jag fällde faktiskt några tårar men fokuserade sedan på nästa ponny. :/
Resultatet blev att jag kom 3:a och nöjd var jag förr att jag mötte stor konkurens!

Moa
1.Vad är de bästa med er ridskolan & hästarna ni rider & vad är mindre bra (båda)?
SVAR: Bästa med ridskolan är nog att den har en fin anläggning och skapligt bra hästar ovh det bästa med Elf vet jag faktiskt inte vad det är, men det är skönt att det typ är bara jag som tävlar han och annars blir en annan ryttare sur om man tar en "ANNANS" ponny och det tycker jag är väldigt dåligt för vi ägar ju inte dem vi rider precis. Så vad kan man säga. Elf är en liten ovanlig typ men som jag verkligen gillar och han är väldigt smäcker och snygg precis men han är fin och duger, är väldigt fin när man rider. Hoppar väll inte som en stjärna men han tar sig över 70-80, får ju se hur det går på lokala hemma tävlingen då han ska hoppa 90cm, skojsigt att se dock inte jag som hoppar han. ;)
Det som är lite mindre bra med han är att jag nästan håller på att bli av med han, närå men att han inte orkar så mycket och inte hoppar så bra men vi tränar och ger allt vad vi kan, kom ju trots allt 6:a sist på hopptävlingen mot både ridskolehästar och privata.
Det som är mindre bra elr dåligt som jag tycker är att det går så himla mycket skitsnack på stallet, så ibland vill man nästan byta men allting funkar alltid tillslut elr oftas så. :)

Birna
1.Hur kom det sig att Sofia började blogga med er? hon är ju inte en 'knut'. ;)
SVAR: ...........
2.Har ni någongång åkt utomlands? isånna fall vart?
SVAR: Ja,  i Norge, Danmark, Finland och Cypern med mina kusiner "Karlsson" och även min kära bror och syster. :D
Det var en upplevelse men ändå går jag hellre på ett ridläger lixom men man skulle ju kunna göra om det nån gång sådär om ett tag, saknade hästarna väldigt mycke men var dock bara borta i en vecka.
3.Vad är eran högsta dröm?
SVAR: Min högsta dröm är nog att bli rik, riktigt rik och vara fullt frisk! :)
4.Vad vill ni jobba med om några år?
Svar: Vet inte riktigt vd jag vill jobba med, skulle vilja kunna jobba med hästar såklart men som sagt jag vet inte riktigt än, lite tidigt för mig kankse. :/
5.Hur ser era liv ut om 10 alternativt 20 år?
Svar: Det är svårt att veta!!

Anonym
1.Är ni singel?
SVAR: Ja, jag är singel och varit de ett bra tag. HAHA :p

Johanna
1.Berätta det bästa ni varit med om? :D
SVAR: Som jag skrev tidigare "Såklart ridningen elr ja när jag fick börja rida och även när vi köpte Mallis & Meicie."
Även ridlägret på Näset var riktigt roligt och tveksamt om det blir lika roligt men man får ju försöka ha minst lika kul, eller hur?! :D

Fanny
1.Har ni egen häst? :)
SVAR: Jag har inte någon egen häst, rider på Timrå Hästsportförening och gjort det snart i 10år och stor trivs där och spenderar mina dagar där! =)
2.Hur många dagar i veckan rider ni?
SVAR: Jag rider 2 gånger i veckan men är där alla utom tisdag, åker dit så ofta jag kan! =D
3.Vad har ni för djur?
Svar: Jag har en katt som heter Mallis och hon är 9 år och är en Brittisk korthår och jag har även en hund som heter Meicie och är en Amerikansk Cocker Spaniel, som snart är 7 år................

Alva
1.Kan du klippa av dig håret? ;)
SVAR: Klart jag kan! men vill är en annan sak, ska däremot inte göra det på ett bra tag, har tänkt lite ju mer alla tjatar ju längre tid tar det. Är så sjukt less på alla som tjatar om att jag ska klippa mig och tycker att ni inte borde bry er, för vd har ni med saken, har jag sagt någonting om ditt hår, svar NEJ och detta svar tänker jag då inte bra på dig Alva utan det finns hundratals andra som tar upp detta varje dag och jag har tröttnat på det kan jag lugnt säga!!
Kanske lite avundsjuka vad vet jag?!
(Skit i mitt och tänk på ditt sitället!)
2.Är det verkligen Elf som är bäst elr är då någon annan ;)?
SVAR: Nu ska jag vara riktigt ärlig och säga vad jag tycker, Elf är väldigt bra och jag älskar han för den han är och har utvecklas till men visst han är ingen ponny jag skulle köpa direkt om jag fick och var kortare och yngre.
Utan jag rider han för att, ge ett exemple på vilken annan ponny jag skulle rida i tränings gruppen, andra hästen jag tyckte om, kunde jag inte ha för då blir det ett jävla liv och då hatar hon mig och är sur och det orkar jag inte med!
Så jag tycker Elf är bäst på sitt sätt och jag älskar han bara mer och mer, skulle ändå inte vilja sluta rida han! :´(
(Paco är också BÄST och underbar en häst jag saknar grymt mycket!♥)
3.Hur många gånger har du ramlat av ;)? ett riktigt svar tack :)
Svar: Nu är det ju så här att jag inte räknar hur många gånger jag ramlar av och så men skulle vilja säga att jag har gjort det ungefär 10-15 gånger max. =)
Hoppas du tyckte det var ett riktigt svar Alva. :)

Sara
Hur många besökare ungefär har ni per dag? :)
SVAR: Det är olika från dag till dag men runt 25 är väl median! :)


/Matilda :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0