Ridpass, dressyr.


Tokponnyn! :')

Dressyr på Donni idag blev det. Haha, han var inte på sitt bästa humör kan vi säga, iaf så jobbade vi mycket med tempoväxlingar och sket fullständigt i formen till en början då jag inte orkar med han jämt. Pigg blev han iaf, han kunde till och med länga lite på traven, fast galoppen var bäst i längningen då han blev väldigt laddad efter första ökningen så det slutade med en pigg tokponny. Haha älskar den där busen, han är något alldeles speciellt. Sedan jobbade vi på volterna och då började jag kämpa på mig med formen på han. Skritten går alltid bra men traven, ah den skulle jag bara kunna slänga bort, det går verkligen inte. Fast hade tur att min ridlärare hjälpte mig och gav mig knep så fick faktiskt till han någorlunda med mycket ledande tygeltag och så, när han sedan går där så kan man rida mjukt och fint men bara han tappar takten så spänner han sig och allt blir förstört. Aja måste träna på det där, nån gång måste vi ju komma tillbaka till då det var kul med dressyr! Men, det börjar gå mot det bättre nu så förhoppningsvis är vi inte allt för långt borta.

Men nu ska jag sova, för ska upp tidigt imorgon för att rida klockan åtta med skolan på Rick, vilket blir något nytt. Men godnatt, mer uppdatering från min sida kommer imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0