Dagens ridpass, markarbete!

Ja, idag så red jag istället för min kusin som typ nyss har lärt sig galopperat och "hoppat i trav". Och eftersom jag då skuller rida så fick jag rida Donald. Det var ioförsig bra, men dressyren fungerar inte så bra mellan oss nu. Iaf, så jobbade vi mycket volter, i hörn och volter vid A och C och på volterna vid A och C var det travbommar. Han var bra i skritten, traven gick åt skogen och galoppen riktigt bra. Traven blir bara helt fel då han spänner sig och inte tar stöd på tygeln vilket han gör i de andra gångarterna. Iaf mycket ledande tygeltag och så och han går ju i hög form så man vill ju han han låg, rund och fin men det gillar inte Donald. Då jag är sjuk så orkade jag inte riktigt rida fullt ut, men lektionen blev godkänd iaf. Jag och Ida bestämde iaf att imorgon då jag har privatlektion, ska vi ta itu med traven och verkligen trimma den så den sitter. Och förhoppningsvis blir det bättre. Tror att det kan vara bra att rida han för lite olika ridlärare så man får lite olika tips. Ida tyckte jag hade hittat mycket mer knappar på han sen sist jag red han för henne så det var ju bra så nu hoppas jag det går vägen till imorgon, för jag vill att dressyren ska kännas bra till dressyr KM.


Vi gör det här tillsammans, du och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0