Mirre

Nu när jag ändå inte har något att göra tänkte jag berätta om Miramiss, som jag red förut.

Miramiss är en maxad b-ponny född 1993 tror jag, inte säker om han var född då. Han har färgen flugskimmel och blåa ögon, söt liten ponny. Nu är han såld och står i söråker någonstans och någon liten flicka rider honom.

Jag fick iaf rida då jag kände ägaren/ägarna och han som hade honom hade inte alltid tid att rida då han spelade hockey också, så då fick jag rida lilla Mirre. Red han typ ett och ett halvt år ungefär och det var för cirka två-tre år sedan. Matilda red han ibland..
Han var en liten dressyrponny, då han tyckte hinder var riktigt läskiga, när han väl hoppade tog han i. Jag tror jag hade markarbete på han en gång och hoppade en eller två gånger sedan var det bara dressyrträning. Red han ofta själv, vilket var ganska skönt. Men som sagt nu är han såld då Tim (han som ägde han då jag red) skulle byta upp sig till en större ponny.



Lilla Mirre, vi saknar dig!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0