Gästbloggning!

Hej alla Madicken & Matildas läsare :D
Jag heter Ella och driver bloggen www.ellaochsune.blogg.se.
Jag rider just nu på Hallsta Ridklubb och har gjort det i ca. 2 år.
Iallafall, hästen jag rider heter Sunny Boy men kallas för Sune, han är en mörkbrun/svart maxad D-ponny.
Både jag och sune älskar hoppning, och det är det vi tränar, tävlar gör vi också, fast bara clear rounder och pay and jump's :D
Jag är nog vääldigt duktig på att ramla av om jag själv skulle säga det, har ganska bra balans ibland, men inte alltid.
Haha, man kan ju undra hur många gånger jag har ramlat av honom, absolut inte för att han är dum eller så, men när jag inte rider tillräckligt bra så hamnar jag antignen på hindret eller flyger över.
Det är många som säger att det både ser roligt och läskigt ut, men jag gör aldrig illa mig som tur är ;)
Jaja, jag har iallafall ridit han i ca. 1,5 år tror jag. 
Första gången jag skulle rida honom var jag livrädd för honom, för som många vet så sparkar man med fram-benet när man går in till honom, och säger man inte åt han bestämt så bara fortsätter han,
och tillslut gör han det bara högre och högre. När jag satt upp på honom trodde jag att man har värsta vildhästen, busig och allmänt dum, men jag hade fel, han var en dröm ! Trots hans skumpiga trav ;)
Han är hästen jag rider än idag.
Han är född 1995 och kom till Hallsta RK 2003, han har okänd härstamning och är importerad från Irland.
Under hans tid på ridskola har han gått:
L:A hoppning (110 cm.) , FEI program i dressyr, båda i allsvenskan div. 1.
Och 2010 var han med i Agrias Ridskolemästerskap på Strömsholm, då vann han hoppningen och kom 4:a i dressyren om jag inte minns helt fel.
Om ni vill fortsätta att läsa om oss och våra mot- & medgångar, kika in lite på bloggen :D
www.ellaochsune.blogg.se :)
Här har ni lite bilder :)



Kommentarer
Postat av: Moa

Hej Ella! Här på deras blogg står det att du har ridit i ca 2 år, men på din blogg så står det 4 år?! Vilket är det rätta svaret? :)

2011-07-13 @ 16:21:56
URL: http://perfecthorse.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0