Ridpass, dressyr!

Red Mikron idag och det gick faktiskt riktigt bra. På något sätt fungerar vi rätt bra ihop och jag får han väldigt avslappnad. Red fram och han var fin, stadig och bra. Sedan när vi skulle börja med en liten övning så gick det kanske inte lika bra. Galoppen är han svagast i och vi skulle träna på lätta byten. Så vi gick på en volt och skulle då göra övergångar från skritt till galopp och sedan kunna byta galopp såsmåningom. Jag jobbade bara att få honom bli avslappnad från övergångarna och jag orkar inte hålla kvar honom och jobba han helt då han är så pass svag i galoppen själv. Så vi tränade bara att han skulle bli stadig och när han kändes bra så gjorde jag övergångar. Vi galopperade lite på spåret medans de andra gick på volt för att vi skulle rulla på lite och jag är faktiskt riktigt nöjd, för mikron är en riktigt fin häst. Min ridlärare sa också att jag passade väldigt bra på han då jag själv är väldigt lugn och får han att riktigt slappna av så det var kul att höra. Men dock ingen häst jag ser mig själv rida på i framtiden just nu! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0