Julklappshoppningen!

Slutade riktigt bra! :D
Kom dit vid nio, hjälpte till att bygga banan och sedan gick jag banan med Julia. Gicke den typ två gånger, sedan hängde jag med henne och hjälpte till att borsta svansen på Sarah som Julia skulle tävla. Donald skulle gå en klass i 40cm med en liten tjej så jag behövde inte göra ordning honom. När vi var klara med Sarah så var klockan tio och tävlingen började. Kollade på några sedan så vi 50cm gick jag och tog Donald och grejjade på lite. Sedan så gick vi till framhoppningen och hoppade fram. Rent dressyrmässigt så gick det faktiskt riktigt bra. Kunde rida han i traven nu också, lycklig! :')
Hoppningen gick däremot inte lika bra, kom på lilla några gånger som han kastade sig över sedan på räcket, så precis innan han skulle hoppa av så sparkar han bakut, tror han ska stanna då men inte då. Han hoppar typ stillastående och sedan fortsätter som inget hänt, haha så gör en smart ponny! Aja, kom sedan två gånger till och han hoppade bra. Sedan över oxern så gick det bra, andra språnget blev bäst, men nöjd.
På banan så skötte han sig super, dock lite små sparkar men de bryr jag mig inte om, tycker det bara är kul då han busar till lite. Han hoppade iaf jättefint och jag är jättenöjd, min finaste prins!



Bilder sedan tävlingen, film kanske kommer!

Kommentarer
Postat av: Julia

Duktiga donni :')

2011-12-18 @ 20:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0