Vilken chock

(null)
Till att börja med så fick jag en sovmorgon idag även om det kom in en Mitzie och pussade en godmorgon. Var uppe sent igår trots att jag var trött men på något sätt tar det ändå lång tid innan man somnar. Hade inte skolan förrän klockan ett så faktiskt skönt att sova ut, älskar det. Sista föreläsning för denna vecka är gjord och det känna skönt men fick faktiskt en lite chock på föreläsningen idag. Jag är ingen som vill svara på frågor speciellt inte om jag inte behöver men ibland har man föreläsare som bara pekar på en eller ställer en fråga enbart till mig. Igår var en sådan gång och idag med men blev lite paff idag men det är bra att komma ihåg att många lärare vet nog mer om oss än man tror. Jag tycker att det borde vara ganska svårt att veta vem som är vem när man går på universitet, det är ju inte något upprop och mycket av allt är ju bara namn. Det är ju nästan ingenting som kopplar vem som är vem men på något sätt så vet de kanske det. Ska inte komma ifrån hädelsen men vi syrran och jag sitter längst bak i ena hörnet och de tar oss som exempel för att vi rider. Jag förstod inte hur de kan veta sånt liksom, har aldrig pratat om de med någon lärare och varför skulle det komma på tal. Ett arbete under hela universitet har handlar om hästar men med helt andra lärare men kanske är så men fortfarande underligt och det konstiga var att klassrummet blev så tyst så att föreläsaren la till att ni håller väl på med hästar, de har ni sagt. Konstigt, det är knappt så hela klassen vet att jag håller på med hästar men satt inte helt tyst utan efter en stund så svarade jag tillslut. Nu slutsnackat om skolan, har varit i stallet med. Myran red först men idag blev det syrrans tur och sen var det lektion. Dressyr med några markbommar, fyra på ena långsidan med två galoppsprång emellan och sen fanns det en bom som låg på en volt. Kupido kändes bra idag, tyckte han blev fin och inte alls lika spänd som han varit de senaste veckorna. Tyckte mycket var på plats idag men däremot när vi kom på bommarna på långsidan blir han gärna något böjd då han gärna drar åt höger så det hade kunna varit bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0