1 månad låter mer än 28 dagar

(null)
 Är det konstigt att det känns som en månad bör vara längre än 28 dagar. Det är en retorisk fråga och oavsett vad man svarar, så är det ett rätt svar. 28 dagar är lika med fyra veckor vilket motsvarar en månad (februari) även om majoriteten av månaderna har 31 respektive 30 dagar. Det kanske är helt oväsentligt det här men det har iallafall gått en månad sedan jag fick göra mitt första hästbyte för iår. K hade varit ofräsch tidigare på dagen så jag fick rida en annan och vad jag hört mig för så är inte K fräsch än. Tråkigt är bara förnamnet och i och med det här har det inte blivit någon tävling för oss, missat två hemmatävlingar men för det första vill jag bara att han ska må bra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0