Alltid kul att fĂ„ hoppa😁

Dagarna gÄr och vi nÀrar oss varmare tider och det blir allt svÄrare att somna, snart kommer flÀkten tas upp. Denna onsdag har jag hunnit varit en svÀng ner till mormor och hjÀlpt till att lyfta lite saker. Det har varit stall, vilket varje onsdag innebÀr men ingen hopptrÀning för mig och Avalon pga av att trÀnaren var sjuk sÄ vi fÄr hoppa lite sjÀlva pÄ fredag istÀllet. Fick bli en vilodag för honom och det mÄste man ju fÄ ibland, sjÀlvklart fick han bli lite ompysslad ÀndÄ. Som sagt sÄ var Pia sjuk, vi hade Julia istÀllet och det blev nÄgra sprÄng för vÄr del. I början av ridpasset var Kupido otroligt seg, lyssnade inte alls pÄ skÀnkeln utan han gick mest och sov kÀndes det som. Fick verkligen jobba med att fÄ honom lite kvickare och mer lyhörd, det blev bÀttre nÀr vi kommit igÄng med galopp. NÀr vi börja la till bommar som lÄg pÄ 24 meters avstÄnd skulle vi variera antal galoppsprÄng och det tyckte jag vi gjorde galant, bommarna blev sedan upphöjda i sockerbitshöjd. Avslutade med att hoppa ett rÀcke och dÀr fick vi ett par fina sprÄng och mÄste sÀga att jag fick en riktigt bra kÀnsla nÀr jag red sÄ fort vi kommit igÄng, det var kul. NÀr vi kom hem blev det dags för middag, raclette grill och det var super gott men kan erkÀnna att det ser inte sÄ gott ut pÄ bilden dock.

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0