Tentaplugg och hästbyte, kul?

Idag har det varit plugg, plugg och ännu mer plugg. Jag låg kvar i sängen ett bra tag innan jag klev upp och tog tag i pluggandet. Haft lite småpauser men i det stora hela så har jag nästan bara pluggat och det behövs det med. Tenta imorgon och ska snart hoppa i säng, tänkte bara dra igenom anteckningsblocket igen lite snabbt nu innan jag lägger mig.
Efter en hel förmiddag med plugg blev det en längre paus. Åkte till stallet och red men det blev dock inget ridpass med Kupido, visste att vi skulle ha med lite bommar så jag var förväntansfull men det blev hästbyte för mig, Darwin istället för Kupido. Jag blev inte så glad då jag sett fram emot att rida Kupido men det är inget fel på hästen, det är inte det jag menar. Det är bara inte Kupido men Darwin är fin häst och kommer bli en bra häst med rätt träning. Just nu rinner han iväg lite speciellt vid hoppningen, han blir het emellan eller man kanske ska säga efter hindren och bara springer och det går inte riktigt att bromsa och göra halvhalter. Ridpasset gick väl ändå bra, andra gången jag rider honom för ridlärare och han är lite annorlunda om jag jämför hur han var när jag red honom när han kom till ridskolan och stod i karantän. I början av ridpasset jobbade jag mycket med att bara få honom mjukare och vara lugn. Väldigt stel och det var en stor skillnad efter ridpasset, blir ju även lite mjukare när han skuttat lite. När vi hoppade fram kändes han väldigt lugn, han lyssnade bra och hade ett bra tempo. Sedan hoppade vi tre hinder som bildade två bågar och han gjorde det bra men efter mitten hindret, speciellt när det blev högre då blev det fart utav bara den nästan. Vissa gånger får man tillbaka honom på nolltid och ibland tar det längre men han gör inget dumt utan han bara springer. 
 När jag avslutade honom blev han väldigt lång och låg, avslappnad och framförallt mjukare i sidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0