STALLET!!

 Onsdag 10 juni
Som jag skrev igår så var det raka vägen upp till stallet för att hinna rida alla hästar som stod på schemat idag. Nyingarna Lagos och Prymus stod först på tur, dem red vi ute på plan och igår var jag väldigt nöjd över Lagos. Han kändes fin rakt igenom och det var helt klart det bästa ridpasset hittills. Han behöver lite mer kondis men han var riktigt duktig och fin igår. Efter jag ridit Lagos var det bara att byta alla kläder för att rida nästa häst, Kaj och det fick bli barbacka på honom då jag inte hade några andra ridbyxor på stallet och fick rida i vanliga. Kaj och Romeo började vi att rida ut i skogen med men vände bär vi fick problem, vet inte vad det var med Kaj. Det slutade med att han blev helt stojig och han villa bara galopper hem och gömma sig, så avslutade lite i paddocken. Sen var det bara att göra iordning tredje och sista hästen för dagen, Kupido. Började borsta, sätta på benskydd och fixade mina trasiga stövlar och sen kom mamma och pappa med ett par ridbyxor. Bytte om lite snabbt, gick sedan och byggde fram. Ville hoppa i stövlar så fick tejpa dem litegrann men det gick ju det också. Det var höjdhoppning eftersom det var sista gången med Eva dom ridlärare tråkigt nog. Vi hade trav höjdhoppning, tre travbommar och sen ett räcke. Vet att Kupido har ju svårt att trava då han stressar upp sig så himla mycket. Vi tog oss en tredje plats, Kupido tyckte det var nog. Det var iallafall kul även fast det flesta hoppen blev knas och han är ju rätt så slarvig med bena. Efter vårat ridpass så var det bara att Bygga undan, höa och sen var det avslutningsfika uppe i caffy.
 
Foto: My

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0