Praktik, Donald och Gala

 
Gammal bild
 
Praktiken rullar på, jag rider hästar och ponnyer och följer med på lektioner och lär mig hela tiden mer och mer. Samtidigt som jag jobbar där också. Idag så red jag Gala, hon var bra idag, det blev dock väldigt rörigt och vi valde att inte rida så långe då, då det känns som hon kan lätta bak och kanske sparka då andra hästar kommer för nära. Sedan var det dags för Donald, som var superbra idag. Han var väldigt fin, och jag kom åt han så det blev riktigt jobbigt, men nyttigt då ponnyerna inte alltid jobbar när de går lektion. Så man märker på en gång då man tar tyglarna och kräver något. Då blir han seg och man sitter på en helt annan häst. Han blev lite jobbig ett tag då jag skulle galoppera, då stod vi på stället och galoppera samtidigt som han sparkar bakut, men sen så när vi kom ur det så blev han jättebra. Han är fin lille ponnyn, verkligen kul när man får sitta upp på ponnyn som man red jämt förut. Förändrats har han gjort, börjat med en massa dumheter, lite synd, men det är kul när man får lite tid med ponnyn! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0