Bra häst

 
Idag var Gala riktigt duktig. Ganska lugn vilket gjorde allt mycket lättare, hon var också mycket piggare vilket är bra, då hon ibland bara stannar och rör sig inte. Gick runt med henne som vanligt, hon fick titta på allt i hörnen osv, passade även på att bygga fram lite slalom bara för att. När hon får vara med och titta går det bättre på koner och sockerbitar. Sedan hoppade jag upp och hon gick framåt utan konstigheter. Jag kände mig ganska nöjd då jag kunde rida runt i hela manegen, haha. Fast vi var ju i den lilla och hon fungerar mycket bättre där inne. Det var kul att kunna jobba henne normalt utan konstigheter. Sedan när en privathäst kom in blev hon knäpp, letar efter sina hästkompisar och vet inte var hon ska ta vägen, som tur var gick hon ut ganska snabbt. Galoppen gick också mycket bättre, nu får jag galoppera några varv på volten med lite övertalning, ibland försöker hon bryta av men det går bättre och bättre. Så nöjd med Gala idag! :)
Idag blev hon till och med kompis med Fleur!
 
Gårdagen gick inte alls lika bra, hon spände upp sig och allt var läskigt tyckte hon, slutade med att jag longerade henne i skritt och trav och tillslut började hon slappna av, och då hoppade jag upp och red henne lite. Som sagt så tycker hon andra hästar är typ läskiga och vi har ju fjordingen Fleur med oss nu som ska skritta och lite koll Gala skulle ha på henne. Men det gick ju bra, och att jag lyckades longera henne, haha. Det är ju bra att träna fast Gala inte fattar någonting. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0