Ridpass, markarbete

Fick rida lilla Sarah idag, skulle haft Suzuki men lyckades byta bort han så fick rida ponny istället. Sarah kändes bra men hon är väldigt svår att hoppa, väldigt tittig och försiktig. Värmde upp självständigt och jag jobbade hon i ett lite högre tempo då hon skulle gå på samma avständ som storhästarna, så försökte verkligen få en bra bjudning och så. 
Vi skulle hoppa en studsserie typ, vi började med bommar i trav och det gick bra, hon blev nästan lite väl pigg, sedan galoppbommar vilket också gick bra, hon häll kvar kontakten i tygeln och på så sätt så blev både hon och jag säkrare. Sedan la vi till två studshinder på slutet av serien och hon kom fint in men sedan blev hon lite tveksam och jag med, men jag höll om så hon hoppade av, så det gick bättre sedan. Sedan lades mer och mer till och Sarah skötte sig super, han blev väldigt laddad och jag tror faktiskt hon tyckte det var kul, och det var nyttigt för henne också. Då jag fick hjälpa henne och hela tiden ha kontakt med henne. När vi sedan bytte håll så kom vi in fel flera gånger men sedan efter några gånger gick det klockrent. Så jag är nöjd och positivt överraskad då jag vet hur hon kan vara, nu ville hon hoppa och hon lyssnade på mig. Tog jag en halvhalt så tog hon den, en superponny verkligen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0