Ridpass, markarbete

 
Markarbete idag på bästa! Fick rida Donald, och gissa om jag blev glad, min lilla prins, så kul!
Vi värmde upp lite sjävständigt och han var faktiskt väldigt samarbetsvillig idag, så det var kul. Man får liksom en mycket bättre start då, annars brukar han vara omöjlig hela lektionen. Så skrittade och travade fram sjävlständigt och jag försökte få han att gå i ett lite högre tempo då han skulle klara storhästsavstånd på bommarna. Vi gjorde sedan en gemensam övning, vi kortade och längde traven på ena långsidan, den andra red vi små bågar och flyttade undan hästarna. Inte Donalds starka sida, utan han försöker och undrar vad han ska göra. Men gick skapligt, sedan travade vi över en bom serie. Först en serie med kortare avstånd, sedan en serie med längre avstånd. Blev lite långt då han är c/d-ponny och storhästarna skulle länge men det gick. Sedan avslutade vi med att galoppera på volter över bommar, och då bytte vi galopp över bommarna och så. Donald är inte så duktig på det heller men han försöker. Och han är bäst min lilla prins! :)
Är iaf nöjd med lektionen!
 
Matilda följde med och fotade så bilder kommer! :))

Kommentarer
Postat av: emma

vilken sötnos!:)

Svar: hihi, jaa! :))
None None

2012-11-29 @ 01:29:23
URL: http://forskalle.blogg.se
Postat av: Josephine Sjögren

Sicken sötis! :)

Svar: Tack :)
None None

2012-12-01 @ 20:22:03
URL: http://newjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0