Ridlägret, Torsdag

Torsdagen så firade vi Agnes som fyllde 12år så vi var ju uppe hyfsat länge kan man säga, körde sanning elr konka, kort och sjung och hade stor fest kan man säga men om man tänker ridning så började vi med att hoppa på den stora ute banan/paddocken och hoppade inte lika högt men hoppade lite av varje då, orkar inte göra en skiss igen och som ni såg var jag ju inget proffs heller men vi hoppade några linjer och även kombination och det gick riktigt bra, hon var lugnare ute denna hoppning än vad hon var inne på hopplektionen, riktig nöjd med henne.
Sen hade vi gymkhana tävling och mitt lag bestod av Ebba,Thilde och Alva, som ni kanske vet så vann ju mitt och Alvas lag förra året och det gjorde vi igen 3-1 i olika grenar blev det och vi hade Ebbas islandshäst Hrekkur, en riktigt söt islandshäst.
Inte ofta man rider islandhästar ju, ganska synd ändå, för det är ju inte precis tråkigare att rida dom, fast då kan jag ju inte tölta och pass, fast hästen kunde ju så han var ju ett proffs. :D
Hrekkur vet jag som sagt ingenting om, bara att han är en islandshäst och väldigt duktig om jag får säga det. En fin islandhäst!
Hästen till vänster är Hrekkur och sen är det ju jag och Poetics Juvelin bredvid till höger. :D
Efter gymkhanan så badade vi idag igen.
Sen var det pizzakväll hemma hos Maggan, där vi också firade Agnes och såg på film och käka tårta, sen när vi kom tillbaka till våran lägenhet så fortsatte jag, Agnes och alva att fira medans Madicken var trött och sov, hörde även att någon var uppe så jag sa till agnes och alva att vi skulle lägga oss och Låtsas sova för att det skulle vara nuttuteritt och vi låg och pratade och hade oss tillslut kommer Beccis in och säger till att det är nattuteritt, och vi gick upp och lyssna på Maggans spökhistoria som hon hade tt berätta och såklart handlade det om våran lilla lägenhet, förra ået handlade det om rum nr 5 alltid det rum vi har, konstigt......
Red ut en sväng efter spökhistorian barbacka, så mysigt att rida ut på natten. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0