Torsdag, ridning och lite annat..

Känner verkligen nu att man nästan inte hinner med att blogga, blir liksom bara kvällsinlägg men ska försöka göra så gott jag kan! :)

Iaf så red jag idag på Gregory, markarbete på ett jättedåligt underlag. De hade typ glömt att stänga av vattnet i manegen så det vart typ som lera nästan överallt. Fast det gick ändå ganska bra, Gregory tyckte det var liteläskigt i början men sedan så blev det full fart, han älskar ju att hoppa så då blir han en liten piggelin! :D
Hade först travbommar sedan galoppbommar med en upphöjd så det blev ett litet räcke. Gick väl bra sedan hoppade vi långsidan på två lite små hinder och tränade på att komma i olika tempon men behålla samma takt och så. Vilket han var jättduktig på. Han blir ju rätt pigg så bara man tar tillbaka så bromsar han upp lite grann och lättar man lite mer så går han på mer frammåt, och sedan kan man plocka upp han och gå på fler galoppsprång också då han lyssnar rätt bra. Dukig kille! :)
Sedan åkte vi till Felicia och åt lite grann, typ fika istället för lunch på skolan. Sedan till skolan och hade tre lektioner och sedan tillbaka till stallet igen. Hjälpte kusinen som red Elf och några andra barn som behövde lite hjälp sedan pratade jag med några och sen hem i spöregnet. Det har liksom regnat hela dagen och jag har åkt moppe, tummen upp på de -.-


Lill Gregory på betet! :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0