Lite om vad som hänt!

Ja, nu är man hemma efter allt jobb på stallet.
Först skola då på fredagen sedan bussen till stallet för att ha teori, men blev lite ändrat då dom frågade om vi ville rida hästarna som ska igång, så jag fick ta Elmer då en kompis tog den nya hästen som står tillsammans i karantänstallet. Red Elmer och han var otroligt mjuk och fin, skrittjobbade och travade lite gran för ridlärarna och då visade det att han var halt så han ska nu bara skrittas. Aja, sedan när jag bara fick skritta bytte vi hästar så jag red Suzuki. Han var inte alls bra, hua vilken häst. Gillade han inte alls då han antingen gick i hög form eller bara gick med huvudet mot marken, fick han faktiskt någurlunda efter ett tag och då blev det skillnad. Men ingen häst för mig, så jag får leta vidare, hoppas någon gillar han iaf. :))

Sedan gjorde vi i u-sek ordning för övernattningen, 29 barn kom och vi hade skrämmande roligt. Spökrunda i skogen, gula gången och spökhistorier, skit skoj. Tror alla tyckte det var riktigt kul :D
Idag så åkte alla barnen hem och vi hade u-sek möte och sedan barnkalas.



Imorgon blir det stallet igen för att kolla på lite dressyrtävlingar och sedan ha barnridning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0