Slutkörd denna onsdag..

Klockan har passerat tio och vi är nu hemma från stallet, jag känner mig sopslut om jag ska vara helt ärlig. Dagen på stallet börja med att jag red ut på Boye i sällskap av Sara och Tibor. Boye var lugn, takta litegranna när vi nästan var tillbaka plus att han vägrade typ gå när det var någon som gick ut och hämta posten. Han gick ett steg sen så var han fast, gick ett steg och sen stod han still igen. Uteritten gick ändå bra, tur hästarna är snälla. Efter Boye var motionerad så var det att packa hö, fixa vatten och sen var det dax för lektion. Kupido var nästa häst på tur, vi hade lite hoppning bara för att vi ska tävla i helgen. Det kändes som att det var något som fattades idag när jag red men kunde inte sätta fingret på vad. Vi avslutade med att hoppa en bana och som sist ut var det den eviga väntan och när vi väl tog banan så stod det stopp. På ett helt vanligt hinder och han stannar, vet inte vart felet satt men det måste ha varit jag ändå. När han väl hoppa så tyckte jag ändå att det var bra. Det kanske blev tokigt och fel för att jag varit så stressad för att hinna med allt. Helt slut efter hopplektioner men det var inte över än. En häst återstod och det blev ett väldigt lugnt ridpass. Avalon var sist ut och vi tog det lite lugnt i manegen och gjorde övergångar och flyttade skänkelvikning lite lätt. Han är rätt känslig och flyttar lätt lite för mycket. Ridpasset kändes sådär på honom men jag känner inte att jag hittat alla knappar på honom än men det är inte konstigt. Har suttit på Avalon två gånger från och med idag och hittar väl knapparna så småningom. I och med allt man gjort idag ska hundra personer prata med en bara för man har hundra saker att göra. Ingen vila här inte, tur man slappat på förmiddagen så man hade orken att hålla ut ändå. Nästa vecka blir väl en liknande onsdag som denna, dock så blir det inget ridpass på Avalon då utan förmodligen två hästar som ska ridas, det blir lite lugnare och inte lika stressigt.
Dagens hästar, Boye (längst upp), Kupido (mitten) och Avalon (längst ner)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0