Vissa hästar går man inte ihop med..

Enda lediga dagen från skolan så det fick även bli en pluggfri dag, det förtjänar jag efter att ha fått C på den senaste tentan jag hade för lite mer än en vecka sedan. Har aldrig fått tillbaka en tenta så snabbt, brukar ta nästan en månad så stor tumme upp för finansieringslärarna som rätta på nolltid i princip. Det jag gjort idag är att kollat serie FTWD och även lite yt. Sen blev det stall från fyra tiden och först en massa stallsysslor och sist ett ridpass. Skulle egentligen ha Homer idag men har aldrig riktigt gått ihop med den hästen. Fick rida honom en hel del när jag gick i högstadiet på elevensval och var kanske inte hästen jag gillade och klickade med.
(null)
Nog kan jag rida han en gång nu när Kupido är skadad men Emma skulle inte rida idag så jag tog hennes häst, man får passa på att byta bara för att jag kunde och fick. Det blev ett ridpass på Prince istället och han har man ju ridit en del, red honom när han kom till ridskolan och fortsatte ha honom på lektion för även då var Kupido skadad. Han har blivit en ersättare till Kupido, väldigt snäll häst och egentligen orädd för hinder och allt. Nackdelen är att han är lite stel och det är lättare sagt än gjort och få honom att spåra. Lyckas man så är det ofta ett byte bak i galoppen, man måste ständigt jobba för att få honom att spåra för jag kan inte släppa det. P kändes väldigt stel i början av ridpasset men när vi kommit igång och hittat varandra gick det bara bättre och bättre. En otrolig skillnad efter att ha hoppat några språng och fick verkligen jobba för att han inte ska byta galopp men tycker ändå ridpasset gick bra. Både häst och ryttare skötte sig  relativt bra och blir otroligt glad över alla fina ord jag fick idag. Det måste jag få säga tack för en gång till om några av er läser, det är inte varje dag man får höra sånt när man rider ridskolehästar som man inte rider vecka för vecka. Hördes även som att det är honom jag ska rida nu ett tag framöver medan Kupido står. Något hästbyte gör jag inte för det finns ingen som kan mäta sig med Kupido enligt mig. Får inte glömma och säga att vi har flera fina ridskolehästar men alla fattar man inte tycke för.       
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0