Lördag - Jour, promenad och hockey

Klockan var ställd på sex och ska jag vara helt ärlig så ville jag bara somna om och sova någon timme till men klev upp och gjorde mig ordning inför stallet då Linn skulle komma vid kvart i. Det var morgonjour mellan 7-12 vilket innebär utsläpp av samtliga hästar samt mockning och sopning och för att vara tre personer gick det väldigt fort idag. Hästarna var snälla och det mesta flöt på, det var mockningen som var värst och nu har man ont i nacken, över axlarna och fötterna. Efter vi var klar med alla sysslor så motionerade jag Kupido och idag var en sådan härlig utedag som man önskat att han hade bakskor så man kunde skritta ut men det fick bli inne som de senaste 2-2,5 veckorna. Både när jag red och skulle hoppa upp idag så skötte han sig exemplarisk om jag får säga det själv men det snurrar på bra i huvudet på honom för han är beredd på allt. Efter jag ridit honom i ungefär 30 minuter så blev det en promenad för min del på 45 minuter som att man inte redan gått tillräckligt på jouren men den som vill den kan. Däckade i soffan efter jag fått lite påskmat i magen hemma och sen var det bara att göra sig iordning inför hockeyn. Inge vidare kul match i det hela, skitmål och för många misstag vilket gör att det blir en förlust och det hade varit bra med en vinst med tanke på att Karlskrona leder med 3-1 i matcher, Timrå måste vinna resterande. Allt kan avgöras på måndag och jag hoppas verkligen att Timrå tar hem det här nu men mitt hopp har sjunkit efter idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0