Jobb och stall👊👊

Klockan stĂ€lld för att man ska vakna och eftersom det Ă€r student pĂ„ torsdag innebĂ€r det att jag jobbar ihop timmarna genom att börja tidigare. Kom tidigare och lĂ€mnade senare men det var bara för vi blev stĂ„endes i kö en stund pĂ„ morgonen men det gĂ„r ju det med. DĂ„ syftar jag pĂ„ att jobba över lite och inte att stĂ„ i bilkö. PĂ„ förmiddagen granskade man pĂ„ och vĂ€ntade med bristerna, sen skulle allt som granskat och var redo att registreras upp till utbildarna sĂ„ det blev mindre att regga för min del idag men fick ihop en hög pĂ„ slutet som inte skulle lĂ€mnas bort. Mycket brister idag ocksĂ„, alla fack förutom ett Ă€r fyllda men det finns plats för fler.  
(null)
Center, nya ridskolehĂ€sten!↕
(null)
Efter jobb blir det stall och man hinner inte mycket annat om jag ska vata helt Ă€rligt. Det kommer inte vara sĂ„hĂ€r hela sommaren för snart Ă„ker alla hĂ€star pĂ„ betet och dĂ„ blir det inte alls lika mycket hĂ€st. Idag sĂ„ gjordes stallsysslorna först och sen res syrran och jag tillsammans. Vi började med att skritta fram en svĂ€ng i skogen för att sedan trimma  lite pĂ„ plan. C Ă€r fortfarande seg men det kĂ€nns som det gĂ„r framĂ„t och det Ă€r huvudsaken. Han fick jobba pĂ„ och mycket övergĂ„ngar och red pĂ„ en Ă„ttvolt bland annat i bĂ„da trav och galopp dĂ€r det blev lite varierat. Han fick göra ett antal galoppfattningar och kanske enkla grejer men bara fĂ„ honom att jobba och ha kul samtidigt sĂ„ bjudningen kanske kommer fram. Provade faktiskt att ta nĂ„gon bom pĂ„ marken nĂ€r det Ă€ndĂ„ lĂ„g dĂ€r och inge mĂ€rkvĂ€rdigt tyckte han, styr rakt pĂ„ bara sĂ„ tar jag dem nog typ (C tanke). Sen nöjde jag mig och agerade lite filmare Ă„t syrran, lilla jag hoppade upp och skrittade av Boye. Det var lĂ€ngesen jag satt pĂ„ hans rygg ocksĂ„, har blivit Madicken mer pĂ„ slutet för jag har ju haft Kupido eller varit utan och stĂ„tt med stallsysslor. 
(null) Fina snĂ€lla Boye!âŹ†ïž

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0