Dagens ridpass med Kupido

Rosa/Röda - Galoppbommar, rosa något kortare än det röda.
Gröna - Bom räcke bom. Blå - Krysshinder
 
Har gjort en fin skiss på dagens övning och idag skulle vi ha lite bommar och det var redan frambyggt när vi kom till stallet vilket det brukar vara när vi har markarbete och även hoppning. Red fram lite självständigt med lite input från ridläraren och Kupido kändes sådär. Det fanns vissa delar av ridpasset som jag tyckte var bra men därimellan kändes det inte lika bra och mestadels ligger det hos mig. Rider jag riktigt mot så gör ju även Kupido rätt, det blev någon gång då jag släpper honom ett språng innan hindret istället för att bara följa honom med kontakt. Var väl första gången jag kom på krysset som det här uppstod och han känns mer framme än vad han är och därav vet inte jag varför jag släpper allt men det blev mycket bättre på den fronten. Sen på det gröna momentet fick vi lite trångt ut, han vill gärna iväg men han lyssnar och vi får in två men det blir tight för oss. Det kändes trångt och det blev bättre och bättre men det kan bli ännu bättre. Kupido har blivit välidgt lydig och jag känner verkligen att han lyssnar på mig. Det blir hoppträning för oss på fredag och vi är super taggad redan nu!
Avslutar inlägget med en något äldre bild på mig och fuxen, finaste K!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0