Plugg och stall✔️

(null)
Först plugg här hemma, fortsatte med uppgiften så gott det gick. Det är lite klurigare än man trodde och ena stunden fattar man men sen efter en minut så fattar jag ingenting. Vi måste iallafall försöka få till den, fortsätter med den imorgon eller om man kanske skulle ha behövt plugga till tentan, vi får se hur det bli.

Gammal bild på Roland, tagen när han kom till ridskolan 2016.
(null)
Sedan begav man sig till stallet och som vanligt blev det stallsysslor innan lektionen medan syrran red ut. Roland fick jag rida idag och han kändes lite seg i början och lite tung i handen och ville gärna dyka ner med huvudet.  Försökte få honom i en något högre form men samtidigt behålla en rytm. Vi började med lite bommar på marken och red som en serpentin eller båge över två bommar och  sedan höjdes bommarna upp något och avslutade med att rida en liten bana. Banan innehöll fem linjer med fem galoppsprång emellan varje och den banan gick faktiskt bättre än förväntat om man bortser från att jag istället red på fyra när jag hoppade på en båge. Imorgon ska Kupido kollas och förhoppningsvis så vet man mer, håller tummarna för honom. Saknar honom och det känns så himla tråkigt att rida när han är skadad. Känner att jag bara ha otur nu för tiden så när vänder den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0