Ingen hopptävling!

Jag har väl inte direkt haft turen på min sida, att man kan ha så otur med tävlande för det är inte första gången precis. Som man kanske redan förstår så handlar det om en hopptävling, den lokala som är i helgen för att vara exakt. Det känns oerhört tråkigt att inte kunna vara med men jag får hoppas vi får vara med på någon framöver. Kupido var ofräsch i mitten av förra veckan och fick höra i söndags att det inte blev någon tävling för honom/oss. Självklart att han inte ska tävla om han inte känns hundra, det tycker jag säger sig själv men hur otur kan man ha att han ska vara ofräsch  när det bara är en och en halv vecka före start. Lite bittert men jag håller tummarna för att det inte är nå allvarligt och att han är tillbaka i verksamheten inom kort. Jag som va så glad att få vara med men hoppet var inte helt borta för jag hade sett att Rick också hade licens. Man förlorar inget på att fråga om ett eventuellt hästbyte och betalningen hade precis gått in och man har en häst man ridit en hel del genom åren att man lika gärna kan hoppa honom. En ganska okomplicerad häst och vi har kammat hem några placeringar i klubbmästerskap bland annat och han är en fantastisk ridskolehäst, fungerar lika bra i dressyr som hoppning. Nu kommer jag till saken, trots att han hade licens blir det inget hästbyte och inte heller något tävlande för min del vilket jag anade, istället får man agera funktionär och hästskötare. Tråkigt men förhoppningsvis kommer det fler gånger. 
(null)
(null)
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0