Julklappshoppning...

Vaknade klockan fem i morse och hade svårt att somna om, någon gång efter sju tiden så lyckades jag tillslut för att sedan vakna av att hunden skulle ut och kissa. Blev lite frukost för att sen bege sig mot stallet. Tanken var att jag skulle hoppa 80cm eftersom jag var anmäld till det pga att det var max höjd på typ alla hästar vilket har blivit en vana nu, står alltid max 80. Det känns ju lite konstigt att det alltid ska stå en maxhöjd när det vet att man tävlar högre, jag menar på en lokaltävling hoppar man 90cm och 1m vilket borde det göra det självklart att man vill träna på minst den höjden också. Jag tänkte att jag frågar i hopp om att få gå upp en klass och efter en övervägning så fick vi starta 90cm. Red fram Kupido och hade ingen brådska alls utan i lugn och ro hann jag hoppa fram och kupido verkade taggad och jag försökte ta det lite lugnt med tanke på skavsåren. Inne på banan gick det bra, Kupido var pigg och han är bokstavligen överlycklig när han får hoppa och även jag tycker att det är kul. Vi rev trean då vi kom lite nära, vilket var mitt fel egentligen men överlag så var rundan helt okej. Efter tävlingen fick även Kupido träffa Mitzie och Mitzie träffa Kupido. Ingen verkade vara rädd och Kupido hade öronen fram för en gång skull, han verkade nyfiken på den lilla svarta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0