sista veckan i september

Kameran fick stanna hemma idag då det regna när man skulle åka till stallet men väl där så klarade man sig från regn. Den får kanske följa med något senare i veckan när och om det kanske blir lite härligare väder. Det fick bli ett ridpass inne i manegen för att syrran inte ville stå ute och frysa och fick dessutom vara alldeles ensam i ridhuset, det kan man kalla lyx. Madicken fick agera lite instukrör och vara på mig lite, han fick flytta undan bakdelen lite på volten och tog även fram några bommar som vi kunde ta på stora mitt volten. Han kändes väldigt fin och pigg mot slutet, det är precis så hästarna ska vara i början av ridpasset. När jag travade av honom fick man mer tänka lite halvhalter men det är bra att han gillar att springa. Har inte kollat på vädret men jag hoppas det blir bra så vi kan rida ut i skogen utan att behöva gå i massa pölar. Håller tummarna för att regnet håller sig borta.
 
Nu sitter man lite fram och tillbaka med skolboken, har gjort ett par uppgifter men måste göra ett par till innan jag lägger ifrån mig den. Det svåraste i uppgifterna är inte att få ut svaret utan det måste nästan jag säga är vad dem frågar efter. Hade jag kunna haft uppgifterna på svenska så hade det varit betydligt lättare men jag har lyckats förr och hoppas att jag förstår dem även i denna kurs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0