H E L G E N

LÖRDAG - Det har blivit en hel del serietittande i helgen och det har varit kalas och det har varit stall och jag har även varit duktig och pluggat lite i helgen. Gårdagen gick till att kolla på serie och sedan var vi iväg till brorsan som fyllde 25 år i onsdags och klart man passade på att busa lite med kissemissen Svea. Vår katt eller min katt älskar bollar så Svea fick ett par hon med, hon var minst sagt glad över dem och tänk att jag lyckades få en bild när hon satt still, haha.

 
SÖNDAG - Idag var det dressyrtävling och vi åkte dit och kolla, fota lite på Sara som var sist ut i hennes sista klass. Bilderna blev väl sisådär, inne kan jag verkligen inte fota men jag hoppas några ute blev bra iallafall. Syrran och jag hann mocka och fixa resterande stallsysslorna bortsett från matlådorna innan Sara red och sen efter prisutdelningen så fota vi lite med rosett på det vinnande ekipaget och sen var det knutarnas tur att rida. Inget tävlande för vår del utan vi skulle ut på en ridtur och hästarna var pigga och glada, kanske var det för vilan dem fick igår. Idag var det full fart framåt och det klagar jag inte på så länge man får stopp, det härligt med lite energi men i måttlig form. Red bland annat skänkelvikning, gjorde galoppfattningar och imorgon blir det markarbete för Avalon om det är lugnt i manegen vill säga men det blir nog skoj för oss båda.
 När vi kom hem från stallet blev det en räkmacka bara för att det inte blev någon lunch och sen var det dags att sätta sig och påbörja inlämningsuppgift 3, vilket även är vår sista inlämningsuppgift i den här kursen. Vi har kommit igång men har väl en bit kvar, det blir nog till att sätta sig imorgon och försöka få den näst intill helklar så man får det överstökat plus att vi inte har någon skola så tid finns det. Motivation finns det mindre av men man kommer inte undan den så det är bara ta tag i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0