Två uteritter - Boye & Avalon

Först var det skola, i två timmar alltså en föreläsning precis som en vanlig skoldag brukar bestå av för mig. En lagom lång dag för att sedan åka hem och äta lunch, torka vardagsrumsfönstret och sedan stall på eftermiddagen. Åkte upp dit vid tre och var där hela kvällen precis som igår och hade även två hästar att rida, red ut på både Boye och Avalon, det höll mig sysselsatt under tiden då syrran jobba. Det var inge halt på vägarna och hästarna fick inte heller några styltor så jag passade på att rida ute för vem vet, imorgon kanske det är slask igen. Nu har båda fått varit ute och båda hästarna blir glada över att få komma ut. Boye blir piggare ute och han får mer bjudning, mer tryck i honom. Avalon älskar att komma ut, han är också pigg men är samtidigt väldigt lugn. Det blev två uteritter i alla gångarter och hästarna skötte sig, inga konstigheter. Mötte en eller två älgar tror jag att det var iallafall, det var då inga rådjur men det spelar ingen roll. 
(null)
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0