Ryggplask?

Klockan är ställd och man vaknar men man orkar inte kliva upp för att plugga utan ligger kvar i sängen någon timma till innan man kliver upp. Då blir det stallet och kollade först lite på när ponnygruppen hoppa för att sedan hämta in Kupido. Allt blev lite fördröjt men och hela förmiddagen spenderades på stallet. Värmde upp lite självständigt ch började sedan hoppa fram tillsammans på en grind. Där hoppade han bra och drog inte alls lika mycket till höger som vanligt så det var lätt att justera och han hoppa rakt. Sedan skulle vi göra en kort bana på fyra hinder och där hade jag lite dålig galopp de två första hindren så han kommer väldigt nära då han tar ett halv galoppsprång till. Sedan hoppar vi några korta banor, jag har bättre galopp och han känns lydig.
Avslutar med att hoppa en lite längre bana på 9 språng och det är där på kombinationen som jag gör ett ryggplask om det finns något som heter det. Sista hindret av banan och jag åker i marken men det är bättre jag åker av på en träning än en tävling men i det här fallet får jag skylla mig själv när jag bromsar honom så att han tar ett till galoppsprång. Han lyssnade iallafall på mig, jag bromsa och han stannade men det blev ju alldeles knas, för trångt för att han skulle få upp benen så det slutar med att Kupido hoppar över med frambena och jag åker av när han sänker ner huvudet mot marken. Det kändes verkligen som att allt gick i slow motion, jag gled lixom nerför halsen och hamna sedan på rygg. Jag tar på mig det här misstaget och vi gör inte om det. Om jag tar rundan från start så går ettan till trean bra sedan tappar jag allt i svängen till fyran som också är kombinationen och vi river första och efter det tappar jag lite flyt men tycker jag hittar tillbaka efter sexan och han hoppar bra fram till sista kombinationen där jag backar av. Gjorde klart kombinationen men byggde även på med tre hinder därefter och då hoppar vi igenom kombinationen utan några nedslag och vi kommer in samt ut bra, jag ger han plats däremot tappar jag högersidan på nästkommande hinder och får ta om det någon gång. Känner väl lite att det är jag som måste prestera lite bättre, jag tror jag kommer långt på att bara ta ett hinder i taget men övning ger färdighet och ju mer vi tränar desto mer tur har man, sägs det iallafall. Tryck på länken för att se ett klipp på avramlingen, den bjuder jag på!  https://instagram.com/p/BbC4IZPleGpseb2MXI4fZBCV7_s0tLKZYKyeJE0/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0