Jag visste det!

Idag när jag kom till stallet och kollade listan så var mitt namn skrivit längre ner än vanligt, dvs att jag skulle inte ha Kupido den här gången. Hästbyte var det och jag sa ju det, jag tar inte för givet att jag kommer ha Kupido, det måste väl ändå tyda på att känner min ridlärare rätt så bra. Att hon bytt häst på mig och att jag skriver om det samma dag, vad är oddsen. Det är nämligen tänkt att jag ska rida den här hästen jag bytt till, på kadriljen iår. Det blir en annan häst för mig varje år i kadriljen nu för tiden men vem vet jag kanske kommer hamna på Kupido tillslut. Roland skulle jag rida vilket jag även gjorde och vi skulle hoppa, det gjorde vi men först var det den underbara gulingen som skulle ridas.
Avalon var först ut av hästarna och det fick bli lite bomarbete blandat med dressyrjobb och Avalon var hur bra som helst. Han kom rätt på varenda bom och dessutom varje gång, vi hade verkligen en bra känsla och han var bara så duktig. Vill inte att vår tid ska ta slut, det känns otroligt tråkigt för vem ska man åka upp till stallet och spendera flera timmar i veckan med att rida och dona på. Att gå från att typ ha honom som min egna till att bara rida en gång i veckan eller minst en gång i veckan. Vi får se hur det blir när han flyttar men just nu vill jag ta vara på tiden jag har kvar med Avalon. 
Cafeteria tjänst efter ena ridpasset fram till det andra och då var det Rolands tur att få arbeta. Har inte ridit hästen på över 1,5 år och det var ju när han kom till ridskolan. Det har ju gått ett bra tag sen dess och hästarna förändras rätt mycket från att man rider dem som ny och det är bara jag som rider hästen, den blir annorlunda när man sätter sig upp på hästen ett tag senare och andra ryttare har ridit. Det blir ju andra signaler och ingen rider ju som den andra och det blir lixom nya ryttare dag för dag. Han jobbade ändå på bra tycker jag, fick jobba lite för att få igång motorn på honom och fick fram honom bra men han gör det inte gratis. Började lite vingligt, han ville gärna in mot mitten men tyckte ändå han blev mjukare efter att han kommit igång i kroppen. Hoppade in på långsidan där det var två studs, tre galoppsprång till ett räcke och sen tre galoppsprång till två studs ut. Det var dagens övning och det var lite fokus på gas för att få honom bra fram på tre galoppsprång och tänka bara på att räta upp mig efter för att få bra plats ut. En helt okej ridpass för att vara första gången sen 1,5 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0