Hoppträning och barbacka...

Först och främst så blev det ingen skola idag, så jag lyckades somna om efter jag slagit av alarmet. Ridning på eftermiddagen och först var det stallsysslorna som skulle göras. Blåsan jag hade fått sprack men det var bara som död hud så det var tur i oturen men lika bra att den sprack när den inte var vätskefylld. Hoppträning på Amie och det var tre sockerbitshinder på en s-båge på ena långsidan och sedan ett sockerbitshinder fyra galoppsprång till ett räcke och sedan fyra galoppsprång ut till ett sockerbitshinder. Träningen i sin helhet gick väl bra, får inte riktigt koll på högersidan alla gånger men piloten försöker åtminstone. Det var iallafall en väldigt nyttig övning  inspirerad av Zettermans tror jag, hans övning var samma lika fast andra hinder på långsidan. Vi skulle sakta av till skritt innan hörnet och sedan fatta ny galopp. Efter hoppträningen återhämta jag mig lite snabbt igenom att kolla en stund på syrran. Dax för nästa häst, ungarna ville att jag skulle rida barbacka och testa på det här med att rida med en morot framför. Gott med morot sa Avalon och han var snäll, orädd som alltid. När jag väl börja rida ordentligt så kändes han rund och fin.
(null)
(null)
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0