Hoppträning - bomarbete

Ingen föreläsning idag utan har bara varit plugg här hemma, lite läsning och försökt på mig att hitta i lagboken men det är lättare sagt än gjort. Det kanske knappt låter enkelt men som det är nu kommer hela tentan gå åt till att jag ska hitta rätt lag. Måste bli bästis med lagboken för att jag ska lyckas klara denna kurs. Nu är jag hemma, nyduschad och nyss käkat middag efter en kväll på stallet. Åkte till stallet och började med att rida Amie och red fram självständigt innan vi började arbete gemensamt allihopa på två fyrkanter istället för volter. Jag försökte få henne mjuk och avslappnad, det fanns lite sockerbitar att kolla på i början och kolla måste hästarna få göra. Så småning om började vi använda oss utav bommarna, på långsidan var det fyra bommar med två galoppsprång emellan också fanns det tre bommar som låg på ett voltspår. Det kändes bra för att vara första gången och det gick bättre och bättre ju mer vi red. Hon är ganska stor och har bra bjudning även mot bommar så bara jag räta upp mig så rullade hon på. Jag avslutade verkligen den här träningen på bästa sätt, det var som allt bara gick som på räls, blev själv lite förvånad. Det var kul att få vara med så det tackar jag så mycket för.
Den här bilden är tagen för några år sedan (2014) så hon är något ljusare nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0