Avalon

Det blev en uteritt för mig och Avalon igår fredag med sällskap av Lillemor och Denver. En ridtur i mörkret men det var inte så kallt och hästarna var lugna som filbunkar båda två, hade inte trott något annat heller. Efter uteritten blev man sittandes över en timme för att invänta att clinicen skulle dra igång. Upplägget igår var att Alexander red en häst, sen var det en hoppgrupp på fyra ekipage och han avslutade med att rida en till häst. Dagens upplägg skrev jag i det tidigare inlägget. Tillbaka till Avalon som detta inlägg skulle handla om, han fick skutta lite och tog en övning som var med på clinicen. Det var jag, Maja och Frida och det blev en längre uppvärmning då vi fick vänta ut ett ekipage som inte ville att vi skulle hoppa. Avalon var väldigt på och fick verkligen jobba med halvhalter lite här och var men samtidigt bättre med för mycket energi än ingen alls. Jag red fram i alla gångarter och sedan började vi med några travbommar, en galoppbom och sedan kom vi till övningen och hindren som var med på clinicen. Det var tre hinder på en s-båge för att säga det enkelt, räcke, oxer och räcke. Hoppade först ett i taget,  och la sedan ihop och hoppade hela bågen på slutet och galopp och travjobbade honom lite mer innan jag började trava av honom.
Får väl avsluta med att säga att första snön har kommit, får hoppas det ligger kvar ett lager på vägarna så man kan börja rida mer ute och slipper all is. Nu ska jag nog hoppa i säng efter att ha kommit hem från mormor och morfar där släkten har käkat middag tidigare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0