9 maj 2017

En kort skoldag precis som många andra, föreläsning mellan 10-12 och efter skolan blev det lunch hemma innan syrran och jag for upp till stallet. Idag fick gulingen hänga med mig, det blev en liten mix mellan uteritt och trimning för honom på grund av vädret. Tanken var att vi skulle rida ut jag och Madicken, som planerat red vi ut i majvädret. Vi skritta och travade lite ute, efter vi travat en stund börjar det snöa mer och mer. Det går knappt att kolla när vi rider och det blir kallare än vad vi hade klätt oss, så vi gick in och trimmade i ridhuset istället. Det blev lite skänkelvikning, en övning som vi båda kunde rulla på då vi hade hela ridhuset för oss själva. Red ett halvt timglas, red skänkelvikning på långsidan, in mot mitten och sedan ut mot spåret igen. Andra långsidan la jag in lite blandat, volter som övergångar bara för att Avalon inte skulle få göra samma lika varje gång. Det gick ju bra och sedan hade vi snälla Karin som tog hand om stallsysslorna, imorgon blir det lite hoppning för gulingen.

 
När vi landat hemma igen blev det dags för middag innan jag skulle iväg och köra ett styrkepass på etic, vilket ni kanske såg i det förra inlägget. Det gick väl bra, armarna alldeles skakiga i den sista övningen bara men det är en bra känsla efteråt. Är lite småsugen att ta en joggingtur upp till stallet imorgon men det beror på hur vädret blir, vi får se men inget är huggit i sten.

Kommentarer
Postat av: Lovisa Sanyang

Fina bilder! =)

Svar: Tack :)
None None

2017-05-09 @ 22:03:49
URL: http://locvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0