Jag har tid för allt och ingenting..

Igår (tisdag) hade man ett kortare möte på förmiddagen och sen plugg. En snabb sväng iväg till stallet för att plugga mer efter det. Sen iväg på träning och sedan hem och plugga en sista gång för dagen.

Idag så har det varit jobb, stall och sedan plugg. Jobbet rullade väl på och trots ett uppehåll på en vecka så gick det bra, minnet finns kvar. Jag fick stå på helt egna ben idag också, vilket är givande och det kändes bra det med. Det rullar på som sagt och det är roligt att känna att man kan hjälpa kunderna med det jag kan. Det är väl ungefär samma grej när det gäller simundervisning eller oavsett vad man än hjälper/lär ut. När jag jobbat klart för dagen blev det en snabbis ner till mormor för att sedan åka hem, käka och dra mot stallet. Stallsysslorna först och sen väntade ett ridpass på ingen mindre än Kupido. 

Ridpasset gick bra om jag ska vara fåordig, vi värmde upp självständigt i alla gångarter innan vi gemensamt värmde upp med galoppbommar. Sedan hoppade vi bågar eller en kortare banan som bestod av tre bågar. Första och andra såg likadan ut, det var en markbom och sedan en båge till ett räcke, tredje bågen bestod bara av hinder, både in och ut. Avslutade med att köra en bana som liknade åttor och banan på slutet gick väl bra, det är bara jag som måste låta han få lite mer plats så han hinner upp med frambenen och inte kommer för fort in på hindret. Bara behålla lugnet utan att sluta rida men han är ju för bra denna pärla, kul att vara tillbaka på honom. Gladare kan jag inte bli, tänk om han vore min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0