Ett styrkepass och ett ridpass

Duktiga lilla jag tog mig igenom styrkepasset rätt bra idag och man känner att det tar på en, är medveten om att jag är svagare i armarna än benen så dem får kämpa extra mycket. Tycker nästan alla övningar går bra förutom en på slutet, det är bara en övning som inte är gjord för mig, haha. Det gick iallafall lite lättare idag trots att det bara är tredje passet jag går på men det är ju bra att det tar sig, sakta men säkert. Nu gäller det att man håller igång med någon form av träning varje vecka. Ska nästa lägga upp ett minimum på minst en gång för det är alltid bättre med lite än inget alls. Man har ju dock inte all tid i världen men det gäller att prioritera trots allt. Tur att det är träning att rida också, det blir ju några ridpass i veckan så ligger inte på latsidan direkt. 
Efter man käkat middag (korv och mos) så åkte man upp till stallet och red Boye. Det var lite plastbommar framtagna så klart man passade på att använda sig av dem. De var väldigt farliga i början fast efter lite om och men så insåg Boye tillslut att de inte var så farliga ändå och det gick inte till attack. Ibland undrar man ju vad som försiggår i deras hjärna fast samtidigt så är ju jag livrädd för spindlar och andra små kryp så jag kanske inte har någon talan, det är nog lika bra att vara tyst. Får ju däremot inte glömma att han tog sig över dem tillslut så han är ju duktig lillhästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0