Två hästar hoppade idag....

Det var självklart jobb först till halv fem, brassa hem för att få i sig något innan man åkte till stallet, mockade först lite snabbt innan det var dags att göra iordning hästarna för att sedan hinna hoppa de två jag red idag. Man får ju inte klaga på värmen men herregud så varmt det var att rida och två ridpass på det, jag var helt slut när jag kom hem ikväll och skönt att duscha.
Kupido - Det var sista gången jag red honom innan han åker till betet om någon vecka. Vi hade lite hoppning som avslutning vilket var kul. K var väldigt pigg och tyckte det var kul likaså jag. Hoppade olika banor med det hinder vi blivit tillsagda att bygga, det fanns lite allt möjligt skulle man kunna säga. Kupido blev riktigt fin och han är välförtjänt att få lite vila och bara vara på betet i Söråker. 
Avalon - Hoppträningen var typ samma lika som vi ridit med träningsgruppen, hoppade lite olika banor. Avalon var lite klurig att rida idag, ibland hade han en bra bjudning mot hindrerna och ibland fanns det ingen bjudning alls, den bara försvinner på en sekund. Spelar ingen roll vad jag gör han bara dör av typ så det är lite svårt vissa gånger att rida fram honom men han var ändå duktig större delen av passet och vi fick en del riktigt fina språng, det tar vi med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0