Kupido var med han också!

Den andra hästen jag hoppade idag på klubbhoppningen var ju självklart Kupido. Vi hoppade sista klassen och det var även vår första nolla i 1m, har alltid haft ett pet på lokala och bommarna har inte legat kvar på klubbtävlingarna heller. Idag satt vi nollan och rundan kändes bra, så mycket bättre än förra klubbisen. Han hade fokus på rätt saker idag och självklart hade väl jag det med. På framhoppningen kändes han precis som Avalon väldigt fin, kom bra till hindren bortsett från när jag ska ta sista språnget innan jag ska in på banan. Jag hade alldeles för dålig galopp och känner själv att detta kommer inte gå, så ingen chock för mig att han stanna. Det var väntat och helt klart mitt eget fel, tog om och satt bättre galopp och han hoppa som bara den.

Inne på banan hade vi ett bra tempo, vi tog ett hinder i taget och han hade bra bjudning mot hindrena. Det flöt på och det var bara att ta lite halvhalter och styra på för att uttrycka det i få ord. Han är ju för bra den här ridskolehästen, tur jag har honom men om han ändå vore min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0