Jobb och ännu en hoppträning!

Precis som typ resten av alla vardagar den här sommaren så var det jobb 8-16:30 idag med. Efter jobbet fick vi skynda oss hem för att hinna få i oss lite mat innan vi begav oss mot stallet. Stallsysslorna först åt de båda hästarna och sedan var det hoppträning för min del idag igen men självklart på en annan häst. Avalon fick vila idag efter hoppträningen igår och idag var det Boyes tur att hoppa och har nog aldrig hoppat honom ute innan. Hela truppen red ut en sväng först då gruppen innan blev försenad, Boye blev mer än taggad ute i skogen vilket bara var bra att få lite hjälp med att starta turbon på honom, han är ju lite segstartad. De tre första sprången var lite sisådär men det gick bättre och man kommer in hur hästen hoppar och fick vara på honom lite då han var lite tittig och det gick väl bra i början, fram till hindret jag trodde han inte skulle bry sig om alls, jag slutade plötsligt rida och han stanna. Sedan hoppade han det direkt och det fanns en del språng jag är väldigt nöjd med också finns det en del som jag är mindre nöjd med. Han hoppade vattenmattan riktigt bra och det gäller bara att han kommer igång på en gång. Jag får väl tacka syrran för att jag fick hoppträna honom sista gången innan grönbetet nu när hon inte kunde, ibland ska man ha tur men fick betala med en avramling men den hann hon inte se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0