Tisdag 3/1 - Duggor & Stall | Onsdag 4/1 - STALL & PM

Tisdag - Ingen sovmorgon denna tisdag utan det var dags för de två sista duggorna för den kursen vi läser just nu, marknadsföring och duggorna gick bra som syrran skrev. Det var väldigt svåra måste jag säga men vi klarade båda två, hon klarade sina och jag mina, så egentligen kan vi inte vara mer än nöjd men vi har ett litet PM kvar att skriva. Efter duggorna var klar så bestämde vi oss för att ta tag i enkäten och få den fixad och det fick vi näst intill iallafall. Madicken började jobba tre på stallet så vi åkte upp dit och jag fixade klart allt till Boye och red sedan ut i snöstormen i sällskap av Alva. Det var ett tag sen vi red tillsammans men det är alltid roligare att rida ut med någon en alldeles ensam. Det gick bra, Boye var pigg och glad för att komma ut i snön och tror han blev glad att det kom lite snö på backen. Vi red ganska lugnt endå, i skritt och trav innan vi begav oss hem igen för att inte frysa. Det blev inte så kallt för min del faktiskt, det var väl Alva som blev lite kall men vi var nog ute i 45 minuter så det blev en bra snötur. Sedan satt man i caffy och spelade kort och sedan blev det ett och annnat avsnitt att kolla på för att få tiden att gå. När jag kom hem så somnade jag typ i soffan på en gång därav blev det inget inlägg igår utan det kommer nu idag istället.
Onsdag - Jag sov alldeles för länge, nej men tog en lång sovmorgon idag och vaknade upp i soffan och käkade fruskost. Har fixat det sista på enkäten så den kunde skickas ut idag, nu är det bara att vänta på att man får in en hel drös med svar. Jag belönades med att se ett eller två avsnitt och sedan åt vi lunch, därefter blev det stall. Jag red Avalon inne i lilla och gjorde mycket övergångar för att få honom lite mer framåt och red lite skänkelvikning på hörnlinjerna. Blir lite trångt att rida skänkelvikning i lilla på hörnlinjerna, skritten gick ju bra men det blev svårare att göra det i traven.
Efter Avalon var det dags för min "riktiga" lektion, red Kupido vilket inte är en sådan surprise. Det började väl lite sisådär, han ballade ur på ena nya bommen, plastbom. Han bara vägra till en början men tillslut kom vi över och det var då tur han fick komma över den innan vi skulle börja med övningen. Det var bom, hinder, bom och en väldigt bra och rolig övning faktiskt. Vi red fram självständigt och han fick lite bättre steg och krut eftersom han blev lite upprörd över bommen. Det kändes bra och sedan började vi med att rida en båge över bommarna och sedan skulle vi ta helaraksträckan. Vi började med att rida fyra galoppsprång både innan och efter hindret och sedan red vi fem både före och efter, Kupido gjorde ett strålande jobb och är väldigt nöjd över honom. Vi skulle avsluta med att hoppa in med fem galoppsprång och ha fyra efter och är så himla roligt att rida nu när det känns så himla kul. Tycker att det kommer lite nya och roligare övningar också, tänk om man hade kunnat haft honom för sig själv, bara om man hade pengar hade jag lätt köpt honom. Han har kapacitet och han är verkligen speciell, gud vad jag tycker om den här hästen. Han är så otroligt bra, är så sugen på att tävla honom, det har gått alldeles för lång tid sedan vi tävlade sist och den kommande klubbtävlingen är inställd men vi är redo och super taggad. Efter ridningen blev det ett efterlängtat bad, gud så skönt att bada även om det inte blev så länge och att basta på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0