Ligger efter lite....

Hann aldrig uppdatera något efter att jag kom hem från stallet igår. Kom hem och det dröjde inte lång tid förrän jag somnade med kissen bredvid mig. Inte alltid man somnar på direkten men jag var riktigt trött och det var väl bra det. Ska nu komma till hur ridpasset gick.Onsdag - Det var dressyr med lite bommar på marken, red lite blandat mellan öppna/sluta och på ena kortsidan eller det var vid kortsidan, två bommar låg tekniskt sätt på långsidan, bommen i mitten var på kortsidan, så dessa bommar blev som ett hörn, en fyrkant som saknade en bom. Först börja vi med att vi skulle rida på olika ställen av bommen, ibland på den yttersta delen av bommen och även någon gång red vi på den näst innersta delen av bommen. Svårt att förklara med text men bommarna hade olika områden som vi skulle rida på. Kupido var lite slingrig, han blir lätt det men när vi kommit in i det så tyckte jag han gjorde det riktigt bra. Jag är nöjd och tycker det var en riktigt bra övning som vi behöver träna mer på, då Kupido lätt åker ut med rumpan eller blir lite överallt. Just det får inte glömma att säga att jag har goda nyheter som jag kommer dela med mig av framöver, man ska aldirg vara för säker så en så länge säger jag inget. Efter vi ridit och var klar i stallet blev vi kvar en stund uppe i caffy, hoppade in och spelade tecken en stund innan vi drog hem. När vi kom hem från stallet så gjorde jag iordning lite kvällsfika då man alltid är hungrig efter man ridit och efter det somnade jag.

Torsdag - Ingen skola som jag tidigare nämnt på pga sjuk lärare så istället åkte vi, jag och syrran in till birsta eftersom det var rea. Hoppade in i duschen när jag vaknat till och sedan drog vi in till birsta för att det är inte fota man åker dit. Ni kan då bli förvånad då jag till och med fick med mig ett par plagg hem, det är inte ofta det händer. Tror det blev tre stycken, två tröjor och en kofta så det var kanon och alla på rea mer eller mindre. Vi var faktiskt in både i birsta och i stan så har inte haft någon tid till vila idag inte. Så när vi kom hem så blev det typ bara att slänga i sig lite av middagrn för att sen dra vidare till stallet då Madicken skulle hoppträna. Nu har jag kommit hem, käkat middag ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0