inte en utan två......

Det blev inte bara en häst utan två, eller en häst och en ponny för att vara exakt. Åkte till stallet och Madicken red Boye och jag gjorde stallsysslorna men sedan kom Karin och då blev det så att jag trimmade Avalon lite i lilla manegen. Tränsningen gick snabbt idag, guldstjärn till Avalon och ridpasset gick helt okej det med, hade önskat lite mer bjudning från start. Jag tycker han var lite seg under den större delen av ridpasset och försökte verkligen att få honom lite mer framåt men det är svårt när det känns som dem står emot. Motorn var inte på topp idag alltså, det går att trava på i traven men alltså i galoppen så går det riktigt sakta och så är det verkligen inte ute, där får han mer bjudning precis så vill jag ha honom inne. Vi jobbade lite övergångar för att få lite fart på hästen och det blir skillnad men det kan alltid bli bättre, vi får fortsätta jobba med övergångar nästa gång jag sitter upp på honom.
 
Efter första ridpasset blev det en kort återhämtning innan det var dax att göra iordning Kupido och idag var det lite mer hoppning på schemat. Det var en långsida där vi skulle ha fem galoppsprång emellan också en båge där vi också skulle rida på fem språng. Sedan hade vi även två galoppbommar på volt med två galoppsprång emellan och värmde först upp på en markbom på långsidan. Kupido kändes lite seg i början så man fick jobba igång honom och han lyssnar så himla bra nu att jag behöver inte göra så mycket för att få en förändring vilket jag märkte tydligt idag. Det är ju egentligen super bra, desto känsligare han blir desto bättre och det känns så kul att han har blivit så lugn i sig själv. Jag tycker verkligen om denna häst och att vi ska få tävla lokalt igen känns super kul och jag är så glad för det.
 
När vi kom hem blev det middag och samtidigt såg vi mästerkocken på tv för att sedan se farmen och har även hunnit frisera syrran som ville bli av med lite längd på håret. Hon tyckte det börja bli för långt så hon bönade och bad för att jag skulle klippa det så jag fick ryckte in med mina magiska krafter. Vad gör man inte för sina kunder, närå skämt och sido så måste man ju dela med sig när jag är ett proffs på att toppa/klippa håret. Resultat kan ni ju se här nere och klart man måste visa även om jag tycker att det ser snett ut på bilderna så såg det bra ut i verkligen. Jag är ju van att klippa mig själv och det brukar bli kanon. En hårlängd kortare och en gladare syrra, man är ju grym!
FÖRE 
EFTER 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0