Gäster

Lördagen är i stort sätt förbi. Det blev en sväng till stallet precis som vi planerat, vi hade ju Boye idag så det var väl det enda som var fastspikat. Jag red ut Boye ensam idag, började med att skritta lite i skogen där det faktiskt var skottat, inte för att det varit så mycket snö där men det var nästan inget kvar nu. Det var inte alls mycket snö på stigarna i skogen utan det var bara ett tunnt lager såg det ut som. Vissa vägar var lite bättre än andra så det blev lite galopp där det var som bäst och han fick jobba en hel del i galopp. Boye var inte så jätte pigg faktiskt även om han var framåt och så men inget utöver det vanliga om jag ska vara ärlig. Stötte på en och en annan häst därute faktiskt men det var inte förrän i slutet av uteritten som jag mötte en skoter. Hörde den komma bakom mig när jag var på väg hem mot stallet igen, så jag skrittade på litegrann för att ta mig in på en avfart typ så att skotern inte skulle köra så nära mig. Skotern saktar ner farten och kör försiktigt förbi oss men han kommer inte långt bort förrän jag ser att föraren kör upp mot en snödriva och jag tänker genast att skotern kommer att tippa, välta över. Precis som jag trodde ser jag att skotern välter när han kör upp mot en snökant, just när den tippar blir Boye fundersam men var väldigt modig må jag säga. Han stod stadigt på sina kanske drygt 10 meter bort och jag blev kvarstående där en stund, fram till de fått upp skotern igen och hörde att alla var okej. Det var även några barn med så nån av dem blev väl lite rädda men det såg också ut som att det gick bra med alla och det sa även föraren. Tummen upp för det!Däremot har jag inte hunnit eller jag har inte tagit mig tid till att städa rummet mitt så det får bli en annan dag helt enkelt har inte heller pluggat något som jag hade tänkt. Jag får väl sätta mig en stund inann jag lägger mig för nu mot kvällen fick vi gäster, kusin skulle ha lite kompisar hemma hos sig så resten av familjen kom hit under tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0