Banken, bibblan, stallet, hochey mm.

Måndag och vi går redan in i vecka tre av det nya året. Jag vaknar upp vid vid elva, tolv och åt frukost/lunch, läste igenom ännu ett PM. Sedan åkte vi in till banken eftersom jag var tvungen att fixa en grej men det gick rätt snabbt, fyra före mig i kön och som sagt gick det smidigt och snabbt. Därefter åkte man mot bibblan för syrran skulle lämna tillbaka en bok, kollade efter nästa kurs litteratur men ingen fanns att låna. Tror vi har en av fem böcker eller något så det måste vi försöka fixa innan nästa kurs drar igång. Efter vi varit på biblioteket jag och syrran, åkte vi hem för att sedan bege oss mot stallet. Idag fick syrran rida Boye och jag hittade mig faktiskt sällskap som ville snacka lite och spela kort. Har tagit upp det i stallet igen och det är alltid kul med kort, de insisterade på att vi skulle köra det eftersom vi var fyra stycken så jag var med och tog hem skiten. De andra fick väl ihop fem poäng kort max och det var inte särskilt svårt att spela men hade mig ju en bra medspelare också, hade inte klarat det själv. Sedan var det hem och efter man fått i sig middagen så blev det hockey med pappa, Timrå vs Södertälje och trodde i början att de skulle ta hem det men i andra perioden såg det mörkt ut. Det hade chanser men fick inte in pucken helt enkelt. Det blev en förlust med 1-3 och det är bara att ta nya tag till nästa match. Nu blir det plugg innan man förtjänar att se serie.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0