skola & hoppträning

Det var skola först mellan klockan 10-15, två lektioner och sedan brassa man hem för att byta om och hinna till träningen som börja halv fem. Vi åkte upp till stallet efter vi var ombydda och det var redan frambyggt, så det blev raka vägen in till stallet för att börja borsta och göra iordning hästen. Det blev självständig uppvärmning tilll en början. Vår gemensamma uppvärming eller när vi skuttade fram på några sockerbitshinder så var det samma stuk. fyra galoppsprång. Sedan fick vi hoppa några korta banor, linjer och avslutade med en längre bana. Hoppträningen överlag gick väl bra men på slutet när jag skulle ta om så dunsa jag i backen, tog med mig hinderstödet också. Det gick bra med mig och anledningen till att det tog stopp var för att vi inte hade något flyt, kom i något mellanläge och han stannar i sista sekund helt enkelt och sväger mot högra hinderstödet. Vi tog om och gjorde rätt, det kändes bra och riktigt kul att vi fått möjlighet att hoppträna lite inför lokala och nu till helgen blir det klubbtävling. Vi börjar så och nästa vecka blir det nog hoppning på onsdagg istället, blir super det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0