Lördag - Jour

En tidig lördagsmorgon och det har varit en lång dag på stallet. Allt rullade på och det gick väldigt fort med att ta ut alla hästar, mocka och alla stallsysslor egentligen, värst är väntan. När man har gjort allt som ska göras och ska vänta på att få göra nästa sak, timmarna mellan alla moment skulle gärna få gå lite fortare. Det var ju klubbdressyr så lite tittande blev det ju för att dryga ut tiden och sedan red vi även ut en sväng i en anann lucka vi fick, och då gick tiden ännu mer, positivt positivt. Madicken tog Boye idag och jag fick Darwin som ville komma ut, vilket var ett tag sedan. Red honom när han kom men därefter tog ridlärarna över och sen dess har jag inte ridit honom något mer men idag blev det vi igen. Ska jag vara ärlig tror jag inte han har varit ute sedan han var ny och stod i karantän, vilket var i september/oktober så helt känd med ridvägarna är han inte men verkar rätt cool i sig själv. Dock sägs det att han blir spänd och stressad när han ridits efter han kom in i ridskolestallet, jag själv upplevde honom aldrig så men det blir ju annat i grupp. Han blev väldigt glad över att få komma ut iallafall, väldigt pigg men otroligt snäll. Så mysig häst på något sätt jag inte riktigt kan sätta ord på, han känns verkligen genomsnäll och han vill verkligen inte göra något dumt men har kanske lite mer överskottsenergi än vad han borde ha. Det blev en mysig och bra ridtur med lite varierande 
gångarter och Darwin verkade trivas bra i sällskapet med Boye och likaså tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0